الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

اجمل نكت مصرية

موقع أيام نيوز

واحد غبي راح يقدم على وظيفة فسأل المدير المرتب كام المدير قال له المرتب 2000 جنيه وبعد سنتين هيكون 5000 جنيه الغبي قال له خلاص هبقى اجي بعد سنتين.
مره واحد غبي ركب تاكسي وخلى مراته تركب قدام علشان السواق ميبصش عليها في المراية.
مره واحد شايل كيس سمك قابل واحد مسطول قاله لو عرفت الكيس دا فيه إيه هديك منه سمكة قاله بحر.
راجل عجوز سمع حد بيخبط على الباب فقال مين قاله أنا حفيدك رد عليه هتفيدني بإيه يعني
واحد مسطول راح لدكتور أسنان الدكتور قاله أسنانك محتاجة تقويم قاله المسطول بسيطة يا دكتور بس قولي هجري ولا ميلادي

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
راجل فتح لمراته باب العربية قالت له ياه ما أروعك وأنت رومانسي فقال لها اتنيلي انزلي الباب مبيفتحش إلا من برة.
واحدة صحيت من النوم مخضۏضة جوزها سألها مالك في ايه قالته حلمت بكابوس إني اترملت قالها بعد الشړ يا حبيبتي إن شاء الله أنا ولا أنتي.
مرة واحد مسطول راح المحكمة القاضي سأله أنت متجوز مين قال للقاضي متجوز واحدة ست يا سعادة القاضي راح القاضي قال له أنت بتهزر يا بني هوا فيه حد بيتزوج راجل! قال له أيوه والله أختي متجوزة راجل.
مرة واحد بخيل راح يزور أمه في المستشفى لقى لوحة على الباب مكتوب عليها ادفع قام قايل ربنا يشفيها هبقى أشوفها في البيت لما ترجع بقى!
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
مره أستاذ بيقول لطلابه يعيش القرد في جنوب إفريقيا ردوا عليه يعيش..يعيش..يعيش.
مره واحد غبي قال لصاحبه أمريكا طلعت القمر واحنا لازم نطلع الشمس فرد عليه وقاله بس الشمس حر جدا قاله مفيش مشكلة نطلعلها بالليل.
مره ناظر بيسأل الأستاذ هو ليه كل التلاميذ عندك بينطقوا الجيم دال قاله مش عارف ما هو دا إلي هيدنني.